Social Media Icons

slide code

CHRISTMAS IN BUDAPEST | PART 1


Ahojte! Dneska by som vám chcela troška porozprávať niečo o našom výlete, ktorý sme absolvovali spolu s priateľom na naše druhé výročie. Minulý rok sme boli na víkend v Prahe, o čom som vám písala tu a tu. Bohužiaľ, tentoraz to bol len jednodňový výlet, ale aj tak sme toho stihli pozrieť veľa, hlavne všetko, čo sme chceli. Článok som sa rozhodla rozdeliť na dve časti, aj keď sme tam boli len jeden deň, ale mám toľko fotiek, ktoré vám chcem ukázať!


IMG_4209

Vyrazili sme vlakom skoro ráno, aby sme všetko stíhali pozrieť a večer sme sa plánovali zastaviť na vianočných trhoch. V metre sa nám hneď na začiatok stala nepríjemná vec, ktorá nakoniec skončila šťastne, ale o tom vám porozprávam zas niekedy nabudúce. Z metra sme hneď vystúpili pri parlamente, na ktorý som sa ja tešila najviac, pretože sa mi architektúra tej budovy veľmi páči. A samozrejme, že väčšinu všetkých fotiek zaberá práve on - z každého možného uhla.

IMG_4325IMG_4321IMG_4413

Prvá cesta viedla k Fisherman's Bastion, ktorá sa mi tiež veľmi páčila, pretože je unikátna a bol odtiaľ pekný výhľad na všetky mosty a vlastne aj celú Budapešť. Bolo tam však veľmi veľa turistov, takže nafotiť nejaké pekné fotky bez toho, aby okolo vás alebo v pozadí nebolo milión ľudí bolo naozaj veľmi ťažké.

Nepomenované 9IMG_4539IMG_4659 
Potom sme pokračovali na Buda Castle, kde bol tiež veľmi pekný výhľad a menšie vianočné trhy. Práve tu sa nám asi podarilo nafotiť najkrajšie fotky výhľadu. Taktiež sme prišli akurát vtedy, keď sa vymieňala stráž, takže to bolo tiež zaujímavé. Potom sme už len prešli po krásnom Chain Bridge na druhú stranu Dunaja, kde sme sa bližšie pozreli na Parlamen a jeho okolie. Dostali ma hlavne netradičný pamätník - Shoes on the Danube Bank. Je venovaný židom, ktorých prinútili si tu vyzuť topánky a potom ich zastrelili. Nenájdete tu len ženské a mužské páry topánok, ale dokonca aj detské.

IMG_4712IMG_4736IMG_47556

Odtiaľ sme prešli k St. Stephen's Basilica, kde sme tiež objavili vianočné trhy, ktoré sa mi páčili asi aj viac ako tie hlavné. Pred Bazilikou bol krásny vianočný stromček a okolo neho klzisko, kde sa korčuľovali deti. Taktiež sa mi celkovo v Budapešti páčili zlaté žlté električky, ktoré mi veľmi pripomínali tie zo San Francisca. Viac o trhoch a o tom, čo sme ešte navštívili vám napíšem v ďalšom článku.

IMG_4794IMG_4831

Komentáre

Zverejnenie komentára

i love you ♥

Most Loved

Thankful.
Konečne som sa dokopala k tomu, aby som si sadla za notebook a napísala zas niečo na blog. Po posl…
Hey Autumn!
To, že jeseň je mojím obľúbeným ročným obdobím už nie je žiadne tajomstvo. Milujem všetko, čo sa j…
Šaty môjho leta
Leto síce nie je moje obľúbené ročné obdobie, no aj napriek tomu ho mám za niektoré veci rada. Mil…
Ako spomaliť čas?
Nezdá sa vám, že svet ide príliš rýchlo ? A mám pocit, že čím som staršia, tým sa život deje rýchle…